Per 1 april verzorgt Eurocross de dienstverlening achter de app Zilveren Kruis Wijzer. Onze verpleegkundigen beantwoorden vanaf vandaag de vragen die worden gesteld in de Zilveren Kruis Wijzer app. Dat zijn vragen over niet urgente medische zaken. Bijvoorbeeld over medicijngebruik, corona of zorg in het buitenland. Eurocross breidt hiermee haar dienstverlening rondom zorg op afstand verder uit.
De afgelopen periode is zowel bij ons als bij Zilveren Kruis hard gewerkt om de overgang voor te bereiden. Zo heeft hebben wij een nieuw dashboard ontwikkeld, genaamd Medidesk. Daarin komen de chatvragen binnen én kunnen de verpleegkundigen de vragen direct beantwoorden. Zilveren Kruis heeft op haar beurt een nieuwe app gebouwd die naadloos aansluit op dit nieuwe dashboard van Eurocross.
Gebruikers van de app merken niets van de veranderingen. Bij gebruik van de app na 1 april worden zij gevraagd om een update uit te voeren. Daarmee worden de wijzigingen aan de achterkant van de app automatisch doorgevoerd. Visueel verandert er niets.
Onze verpleegkundigen zijn er klaar voor: “Laat de eerste chatvragen maar komen!”
Over Zilveren Kruis Wijzer
De app is voor iedereen, dus ook voor mensen die niet verzekerd zijn bij Zilveren Kruis. Met de app krijg je toegang tot advies van een Nederlandssprekende medisch expert. Of dat nu thuis is, op vakantie of tijdens een dagje weg.
Gezondheidsvragen kunnen via de chat worden voorgelegd. Bijvoorbeeld bij twijfel of het verstandig is naar een arts of ziekenhuis te gaan tijdens de vakantie. Met de app kan gelijk een foto worden meegestuurd van bijvoorbeeld een vreemd bultje of uitslag. De medisch expert van Eurocross beoordeelt dat dan direct en geeft advies. Maar ook bij vragen over een medicijn staan de experts klaar.
Meer weten over Zilveren Kruis Wijzer of de app downloaden? Bekijk de webpagina.