U heeft hulp gekregen van de alarmcentrale en u heeft een vervolgvraag na pech- of schade aan uw voertuig in het buitenland. Hieronder vindt u antwoorden op de meestgestelde vragen en uitleg over hoe u ons het beste kunt bereiken met uw vraag.
Hoe kan ik vervangend vervoer krijgen in Nederland:
Als uw eigen voertuig bij uw thuiskomst nog niet in Nederland is afgeleverd of in reparatie is bij een garage of schadehersteller, heeft u wellicht vervangend vervoer nodig.
- Als u in het buitenland een auto heeft gehuurd om uw reis voort te zetten, kunt u deze niet verlengen voor gebruik in Nederland. De internationale auto moet op de afgesproken datum worden ingeleverd.
- U kunt contact opnemen met uw verzekeraar/verhuurder of leasemaatschappij om te bespreken of u recht hebt op vervangend vervoer in Nederland.
- Als uw voertuig al in reparatie is in Nederland, kunt u informeren bij uw garage of schadehersteller. Vaak bieden zij een vervangend voertuig aan tijdens de reparatieperiode.
Wanneer is mijn auto in Nederland:
- U ontvangt bij het inzetten van een transporteur een informatiebrief van Eurocross Assistance over het transport van uw voertuig en de verwachte afleverdatum.
- U krijgt bericht van de alarmcentrale wanneer uw voertuig op de eindbestemming is afgeleverd. In Italië en Slovenië zijn in verband met het noodweer veel extra transporten ingezet.
- Als u op de verwachte afleverdatum zoals vermeld in de informatiebrief nog geen bericht heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met Eurocross Assistance. Wij kunnen dan de status van het transport voor u opvragen bij de transporteur.
Ik heb een vraag over de schadeafhandeling:
- Bespreek vragen over schadeafhandeling met uw verzekeraar of leasemaatschappij.
Ik heb een vraag over het indienen van kosten:
- Als u kosten heeft voorgeschoten en wilt declareren, kunt u dit doen bij uw verzekeraar of leasemaatschappij.
Ik heb een vraag over mijn melding bij de alarmcentrale:
Als u al een dossier heeft bij de alarmcentrale, kunt u direct via sms of e-mail communiceren:
- Stuur een e-mail naar vai@eurocross.nl met uw dossiernummer in de onderwerpregel zodat uw mail direct automatisch verwerkt kan worden
- Stuur een sms naar 06 10 93 2732 onder vermelding van het dossiernummer.
Voor niet-dringende vragen is het efficiënter om een bericht te sturen in plaats van te bellen. De telefonielijn is bedoeld voor noodsituaties.